Glutenfrie Boller

 
 
 
Jeg har altid troet at glutenfrie brød og boller var sådan noget tørt og kedeligt noget, men jeg har til min store overraskelse fundet ud af at der findes mange lækre alternativer til mit elskede hvedebrød.

Jeg har igen brugt en melblanding fra Schär og har peppet dejen op med lækre frø og kerner.

Ingredienser:

400 g Schär Brødmix
4½ dl lunken vand
50 g gær
3 tsk salt
1 dl olie
1 dl boghvedekerner
1 dl sesamfrø
1 dl solsikkekerner
½ dl hørfrø

Fremgangsmåde:

Opløs gæren i vandet og tilsæt de resterende ingredienser foruden salt.
Ælt det hele sammen, gerne i en røremaskine. Tilsæt salt efter det hele er rørt sammen til en lind masse.
Dejen skal hæve i en halv time.
Derefter formes bollerne med en ske dyppet i lidt olie, da dejen er ret klistret.
Bag dem på bagepapir i en forvarmet ovn 180 g i ca.25 minutter.
 




Kommentarer

Populære opslag