Pakora



Pakora kan laves med mange forskellige grøntsager og i går var det mine
 kartoffelrester fra dagen før jeg skulle have brugt.
Man kan feks både bruge blomkål, broccoli, løg og spinat.
Jeg ved også at nogle ikke koger kartoflerne først men bare skærer dem tyndt ud.
Jeg kan godt lide at bruge hvad jeg lige har i køleskabet.
Herunder er opskriften på dem jeg lavede i går.


Ingredienser:

250 g kikærtemel
koldt vand
ca.4 store kartofler
½ broccoli hoved
2 løg
2 fed hvidløg
10 g frisk ingefær
1 hakket grøn chili
1 tsk garam masala
salt
1 liter olie til friture

Fremgangsmåde:

Hak kartofler og broccoli i mindre stykker.
Skær det ene løg i tynde strimler.
Blend ingefær, hvidløg og det andet løg med en stavblender.
Bland alle ingredienser i en skål og tilsæt koldt vand til det får en
konsistens som pandekagedej.
Varm olien op i en gryde og brug en stor ske til at fylde dej i olien med.
Friter dem til de har den farve som på billedet ovenover.
Jeg havde desværre ikke så meget olie, så jeg måtte stege dem i meget olie
i stedet for og så vende dem undervejs.
De bliver selvfølgelig ikke den form som de skal men mere flade
frikadelle agtige.
Pas på med olien når du vender dem, da det sprøjter.


Kommentarer

Populære opslag