Blåbær cupcakes med hvid chokolade




Disse cupcakes er mine absolutte favoritter. Jeg har fået opskriften af en kær veninde som altid bager de vildeste kager. Dog har jeg skiftet vaniljesukker ud med vaniljestang.
Sjovt nok er jeg altid mest til chokolade, det er ihvertfald det jeg altid kommer til at købe hvis jeg er ude men jeg må indrømme at disse våde cupcakes slår dem alle.
De kan også laves med hindbær eller andre bær.

3 æg
3 dl creme fraice
1 1/2 dl smeltet smør eller olie
260 g sukker
1 vaniljestang
1 knsp salt
1 tsk bagepulver
300 g mel
150 gram grofthakket hvid chokolade
175 g blåbær

Frosne bær er lige så gode som friske. Hvis du bruger frosne bær, er det ikke nødvendigt at tø dem op først.
Bland det våde i en skål og det tørre i en anden.. Vend derefter det våde i det tørre og
til sidst vendes bær og chokolade i.
Kagerne bages ved 200 grader i 13-16 min.
Det er vigtigt at ikke bag dem for længe. De skal bare lige akkurat være gyldne på toppen.

Lav en frosting med smøreost, smør og flormelis

200g flødeost
25 g blødt smør
225g flormelis


Kommentarer

  1. Poster du ikke snart en ny opskrift?

    SvarSlet
  2. Jo da, skal bare lige finde lidt tid/overskud. Hvornår kommer du hjem igen?

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag