Raw chocolate fudge med ganache



Så har der igen været gang i Raw kage bageriet. Jeg havde fået lov til at låne min venindes Blendtec blender, som jeg er blevet vildt forelsket i. Mens jeg havde vidunderet skulle jeg jo udnytte den, så det blev til disse lækre Raw fudge med den lækreste ganache.

I den oprindelige opskrift brugte de Maple Sirup men det skiftede jeg ud med honning. Jeg brugte dog en spiseskefuld sirup for smagen. Chokolade ganachen var så lækker at jeg næste gang laver dobbelt portion. Det smagte som chokolade med den lækreste bløde konsistens.
Der skulle have været kakao nibs på toppen men det var jeg desværre løbet tør for.

Ingredienser:

480 ml usaltede cashewnødder
480 ml kokos
120 ml honning
240 ml raw kakao
240 g medjool dadler uden sten
Evt. 1 spsk Maple sirup
1 knivspids flagesalt

Ganache:

60 ml ekstra jomfru kokosolie
120 ml honning
1 spsk Maple sirup
1 knivspids flagesalt
120 ml raw kakao

Fremgangsmåde:

Blend cashewnødderne fint. Pas på at det ikke bliver blendet for meget, så det bliver smøragtigt.
Tilsæt derefter kokos og blend det fint. Tilsæt dadlerne og blend godt. Kom kakao pulveret i og blend igen. Til sidst tilsættes honning og sirup og blend igen. Det er nødvendigt at skrabe ned af kanterne ind imellem og blend til det får en ensartet konsistens.
Brug en mindre bageform og beklæd den med bagepapir eller husholdningsfilm.
Pres massen ned så den får en jævn flade. Jeg bruger bagepapir på toppen og presser med et lille skærebræt eller andet der kan jævne ud.
Sæt der efter kagen i køleskabet mens du laver ganache.

Ganache:

Vask blenderen og tilsæt alle ingredienserne. Blend det hele sammen til det får en tyktflydende glat konsistens.

Tag kagen ud og smør ganache jævnt ud på overfladen og drys med kakao nibs.
Sæt kagen på køl i minimum en time og skær den i stykker og server. 

Kommentarer

  1. Den skal sååååååååå meget prøves.

    SvarSlet
  2. Uuuuuhhh den smagte såååååå godt. Den skal absolut prøves.

    SvarSlet
  3. Aliyah hvordan måler du ml i cashewnødder, kokos, kakao mm? Er det meningen at jeg skal bruge en deciliter måler? Fordi det er ikke bare lige nemt at omregne til gram. Det kommer helt an på massen af den pågældende ingrediens. Ellers vil jeg gerne have lov til at sige at dine opskrifter er fantastiske

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg hælder bare hele cashew nødder i et ml bæger. Du kan også bruge et dl bæger, hvis ikke dit bæger har begge måleenheder på. Det er bare 2,4 dl eller nærmere 2,5 :) Hvis du har et cup mål, så svarer de 240 ml til 1 cup. Håber du kan bruge det :)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag