Raw Twix Cake


Her kommer så endelig den efterspurgte opskrift på Raw Twix. Lige før Ramadanen startede, kom en søster op i Inzhape med denne fantastiske kage. Det er næsten ikke til at smage at det er en Raw kage.
Den var så god at jeg straks måtte hjem og lave den.

Opskriften er fra healthy_bodymindspirit på Instagram, som har et hav af lækre Raw opskrifter.

Du skal bruge en god blender eller foodprocessor, en lille bageform belagt med enten film eller bagepapir og en god times tid. :)

Ingredienser:

Bund:

120 ml valnødder
120 ml pecannødder
60 ml ren kakao uden sukker
2 spsk agave sirup (jeg brugte akacie honning)
½ tsk vaniljepulver (ikke vaniljesukker)
1 knivspids salt

Cookie:

240 ml mandler
1 spsk kokosolie
1½ spsk agave eller honning
½ tsk vaniljepulver

Karamel:

25 Medjool dadler (de skal være bløde ellers læg dem i blød i vand)
2 spsk kokosolie
1 spsk mandelsmør
1 spsk mandelmælk (jeg brugte lidt mere for en blødere konsistens)

Chokolade topping:

120 ml kokosolie
120 ml agave eller honning
120 ml kakao

Opskriften siger egentlig at der skal lidt mindre kakao i men jeg plejer at bruge lidt mindre kokosolie til min Raw Brownie og det gør chokoladen lidt blødere.
Ved at jeg brugte lige dele, blev chokoladen mere som rigtig chokolade, altså lidt knasende.

Fremgangsmåde:

Kom alle ingredienser til bunden i blenderen eller foodprocessoren og blend til det har en ensartet konsistens.
Beklæd formen med film eller bagepapir og fordel bunden ud i formen med en dejskraber.
Kom bunden i fryseren imens du forbereder næste lag.

Blend alle cookie ingredienserne og fordel det ud over bunden og kom kagen i fryseren igen.
Pres kagen godt sammen, så cookie delen ikke smuldrer for meget.

Kom derefter ingredienserne til karamellen i blenderen og fordel oven på cookie laget og så i fryseren igen

Så blendes chokolade ingredienserne og smøres på toppen af kagen. Jeg dryssede toppen af kagen med chokolade nibs.

Så skal kagen stå minimum 4 timer i fryseren. Den tages ud lidt før den skal spises, så den ikke er helt hård.

Opbevar leftovers i fryseren.





Kommentarer

Populære opslag