Kylling i tomatflødesauce

I dag skulle jeg bare lave noget nemt og hurtigt, så det blev til denne gryderet som den lille også kunne lide. :) Severes med ris til.

Ingredienser:

500 g kyllingefilet i tern
1 rød peberfrugt i strimler
1 hakket løg
1 fed hakket hvidløg
½ bakke champignon i skiver
½ l fløde
1 dåse hakkede tomater
1 tsk paprika
½ tsk chili pulver
salt/peber

Fremgangsmåde:

Hak de forskellige ingredienser og skær peberfrugt i strimler.
Steg løg og hvidløg og tilsæt paprika og chili.
Tilsæt kylling og når de svitset tilsætter du champignon.
Hæld tomater ud over og lad retten simre lidt.
Peberfrugt tilsættes og til sidst fløde hvorefter du smager til med salt og peber.
Retten skal lige have et kort opkog og severes straks.


Kommentarer

  1. Lyder rigtig lækkert. Jeg skal servere en nem middag for 9 personer. Tænker på at lave denne ret. Hvor mange personer er der regnet til udfra opskriften? :-)

    SvarSlet
  2. Hej, det er til ca 4 personer men det kommer nok an på om det er kvinder eller mænd og hvor meget de spiser ;) Men som udgangspunkt er det 4 personer. Håber I får en hyggelig middag og vend gerne tilbage med feedback :)

    SvarSlet
  3. Jeg skal lave aftensmad i morgen, vil prøve din opskrift, men det eneste jeg gør anderledes er at jeg vil bruge Squash i stedet for champignon, måske begge dele, det kommer sig af at jeg har squash i haven, og har taget en ind, da den er meget stor, så skulle jeg bruge den...

    SvarSlet
  4. Jeg skal lave aftensmad i morgen, jeg snupper din opskrift, da den lyder lækker, så nu skal jeg vise mine forældre at jeg godt kan lave mad...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Cecilie, håber at det blev godt og at dine forældre kunne lide maden :)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag