Raspberry Cheesecake



Jeg har aldrig rigtig brudt mig om cheesecake indtil en dag min underbo kom op med et stykke af hendes hjemmebagte. Jeg fik pludselig lyst til at bage en selv og da hun desværre var taget på ferie måtte jeg selv finde en opskrift på nettet. Jeg har sidenhen fået hendes opskrift men har desværre ikke fået afprøvet den endnu. Har derimod lavet denne cheesecake masser af gange og den smager helt fantastisk.

Ingredienser:

30 digestive kiks
250g smeltet smør
200g hvid chokolade
60 ml fløde
60 ml mælk
600g philidelphia ost
125g sukker
3 æg
1 stang vanilie

Hindbærsauce:

300g hindbær
2 spsk sukker

Fremgangsmåde:

Start med at knuse digestive kiks i en skål, det skal være helt fint, bland det derefter med det smeltede smør.....


Rør sukker ud i osten og derefter et æg ad gangen til det har en glat konsistens....


Lav et vandbad og smelt den hvide chokolade med mælken og fløden.......

Bland et æg i ad gangen, tilsæt vanilie og bland massen med den smeltede chokolade.....


Fyld de knuste kiks i bunden på en form og mas det godt ned......


Hæld ostefyldet udover bunden og bag ved 175 grader i en time.....


Opvarm hindbær i en gryde og tilsæt sukker.......


Hindbærsaucen skal være afkølet før du hælder den over kagen.....


Velbekomme!



Kommentarer

Populære opslag