Eid kage

                       

Så blev det endelig Eid igen og der skal selvfølgelig bages.
Jeg havde inviteret familie og venner over til kage på anden Eid dagen. 
Hele aftenen før gik med kage bagning efter ungerne var lagt i seng.

Jeg bagte Hvid chokolade muffins, Snickerskage og en chokoladekage med hindbærmousse i midten.
Chokoladekagen er den franske chokoladekage som jeg ofte bager. Den lod jeg stå natten over i køleskabet og skar den igennem og fyldte den med hindbærmousse.

På arbejdet har konditoriet fået en printer der kan printe billeder ud til kager  i frugtfarve. 
Jeg fandt et fint billede på nettet og fik det printet.
For at billedet ikke skal bule skal underlaget være lige og det må heller ikke være vådt, da billedet er meget tyndt og frugtfarvens kan risikere at løbe ud. 

Derfor lavede jeg en smørcreme for at jævne toppen og satte den lidt på køl.
Cirka et kvarter før kagen skulle bruges, tog jeg den ud og lagde forsigtigt billedet på. 
Derefter lavede jeg små lyserøde dutter hele vejen rundt.
Der brugte jeg en creme lavet at flødeskum og Jelly pulver som kan købes hos de fleste udenlandske grønthandlere. Det skal være et bestemt mærke og jordbær smag forbudet bliver godt.
Jeg fik købt et forkert mærke og det smagte lidt for syntetisk og slikagtigt. 
Jeg har før smagt den fra et mærke der hedder Laziza med jordbærsmag og den smagte fint.
Jellyen gør at fløden får en mere fast konsistens og holder formen. 

Man tager et brev Jelly og tilsætter en kvart piskefløde. Pisk blandingen til den får den rette faste konsistens. Brug et tyl til at lave dutter med. 

Smørcremen som helst skal være hvid, da sukkerprintet kan være en anelse gennemsigtigt, var rigtig lækker og nem at lave.
Jeg fik opskriften af konditoren på mit arbejde, hvor jeg også bestilte print.

Herunder kommer opskrift til smørcreme:

Ingredienser:

100 g blødt smør
100 g flormelis
80 g past. Æggeblomme
100 g hvid chokolade, smeltet

Fremgangsmåde:

Smør og flormelis piskes hvidt og luftigt. Æggeblommer tilsættes langsomt mens der stadig piskes. 
Til sidst piskes den hvide chokolade i. Piskes til det hele er luftigt og cremet. Er den blevet for flydende, så sæt det på køl til den har den rette konsistens. 
Man kan også bruge cremen som cupcake topping.

Til kagen brugte jeg den Franske chokoladekage herfra bloggen men du kan bruge hvilken som helst opskrift. Når kagen er afkølet, så flæk den i to og fyld den med hindbærskum, som er en god kontrast til den ellers meget søde kage. Jeg satte kagen på køl fordi jeg først skulle bruge den dagen efter men den havde været bedre hvis jeg havde opbevaret kagen lufttæt med ved stuetemperatur.

Til hindbærskum brugte jeg:

1 lille bakke friske hindbær
1 kvart piskefløde

Pisk fløden til skum og når den er ved at få rette konsistens, så tilsæt de friske hindbær mens du pisker færdigt. 

Kommentarer

Populære opslag