Daal


Igen en ret der findes i utallige versioner. Jeg lavede selvfølgelig min egen.
Jeg synes selv den blev vellykket og det synes manden også.
Jeg brugte resten af min vindaloo pasta som jeg havde lavet ugen før men ellers kan man også bare bruge krydderierne og hvidløg hver for sig. Vindaloo pastaen indeholder både, løg, hvidløg, ingefær og krydderier.

Ingredienser:

2 dl røde linser
2 dl grønne linser
1 stort hakket løg
75 g vindaloo pasta
1 håndfuld hakket koriander
3 grofthakkede tomater
2 dl hønsefond
2 spsk olie
salt

Fremgangsmåde:

Kom olien i en gryde og svits vindaloo pastaen.
Tilsæt løg og tomater. Hæld linserne, koriander, salt og hønsebuillon i og dæk det med vand ca tre centimeter over linserne. Lad retten småsimre i ca 40 minutter.
Severes alene eller med ris og naan brød.

Kommentarer

Populære opslag