Thai Rød karry med kylling

Ingredienser:


1-2 spsk Thai red curry paste, alt efter hvor stærk man vil ha' den (kan evt.købes hvis du ikke lige har tid til at lave den selv. Køb ikke dem i de almindelige supermarkeder men i en Thai butik. Mit favorit mærke er Mae Ploy).
1 ds. coconut cream (coconut milk kan også bruges).
400 g kyllingefilet

1 ds. Bambusskud i strimler
2 spsk fiskesauce (squid).
5-6 limeblade


Jasmin ris
Forårsløg
Koriander
Agurk


Fremgangsmåde:
Rød karry pasta opvarmes i olie og rimlig hurtigt efter tilsættes coconut cream. Derefter tilsættes kyllingefileten som skal småsimre i saucen i ca.25 min. Bambusskud i strimler tilsættes sammen med 2 spsk fiskesauce (squid). Mens det simrer klippes limeblade ud over retten i meget tynde strimler. Du kan også tilsætte andre grøntsager i stedet for bambusskud. Jeg plejer at bruge gulerødder eller peberfrugter i strimler. Når Jasmin risene er kogt, plejer jeg at blande dem med hakkede forårsløg. 


Tilbehør:


Agurk i stave, koriander og fiskesauce til at salte. 



                                                    Squid Brand Fishsauce


Billederne er taget en dag jeg lavede en ekstra stor portion til arbejdet.

Jeg havde ikke lige bambusskud, så der kom gulerødder og peberfrugt i.


Gulerødder og peberfrugt i strimler.....


Rød karry pasta svitses i olie......


Kokosmælk kommes i.....
Kylling kommes i.....


Kaffir Lime blade....


Klippes i strimler over retten.....


Tilsæt fiskesauce og rør.......


Grøntsager tilsættes.......


Lad retten simre.....



Klar til at spise



Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag