Hørfrøkiks - Raw food



Ja så skulle jeg lige prøve at lave nogle Raw food crackers. Det ikke fordi de "crackede" særlig meget. :)
Raw food skal jo tilberedes under 42 grader, så de fik 4 timer, da jeg ikke har varmluftsovn.
De bliver jo ikke helt hårde men det kunne være de var blevet hårdere, hvis jeg havde en varmluftsovn.
Resultatet blev ok men de blev lidt salte. Jeg kom til at overdosere lidt og fordi jeg brugte himalayasalt, var der nogle kiks der var mere salte end andre. Det kan måske løses ved at man opløser saltet i vandet før man blander det med det tørre. Jeg tog dem med på arbejdet og de blev alle spist i løbet af dagen. Opskriften fandt jeg på The Best of Raw Food.

Ingredienser:

1 kop knuste hørfrø
1/4 kop Boghvede
1/4 kop Sesam
1 håndfuld tørrede frugter i små stykker (rosiner, dadler, goji bær, figner eller andet efter eget valg)
½ tsk salt
1 kop vand

Fremgangsmåde:

Opløs salt i vandet og bland resten af ingredienserne i........


Fordel dejen på en bageplade i små klumper og mas dem flade til små kiks......


Bag dem ved max 42 grader i en ovn i ca.3-4 timer.






Kommentarer

Populære opslag