Koriander Chutney

You gotta love it!


Koriander har en meget parfumeret smag som man enten elsker eller afskyr. Jeg er en af dem der ikke kan få nok. Denne opskrift har jeg fra en af mine gamle thai kogebøger. Jeg køber normalt aldrig koriander på potte, da jeg synes det smager af jord men det kan nok ikke smages i en chutney. Jeg foretrækker dem med rod fra thai butikken men ellers går de andre også an.

Ingredienser:

1 pose/pakke koriander (brug også stilkene)
5 hakkede forårsløg (brug så meget af stilken som muligt)
1½ spsk frisk hakket ingefær
2 små fed hvidløg
3 spsk lime eller citronsaft
1½ spsk olie
½ tsk salt                                                                      


Fremgangsmåde:

Det hele kommes i en minihakker eller foodprocessor og blendes godt sammen.

Hvis du godt vil have lidt bid i, kan du tilsætte en hakket grøn chili.
Spises som tilbehør til fisk og kød

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag